قدس آنلاین- تبریز: شهردار منطقه ۵ تبریز گفت: رسانه‌ها در صورت ارایه راهکار حل مسایل و مشکلات می‌توانند در ارتقای استانداردهای زندگی شهری مفید واقع شوند.

رسانه‌ها می‌توانند در ارتقای استانداردهای زندگی شهری مفید واقع شوند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، یعقوب هوشیار شهردار منطقه پنج تبریز در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: بیان راهکارهایی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و معضلات شهری می‌تواند برای مدیران و تصمیم‌گیران راهگشا باشد.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار به فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی افزود: انصافاً خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان با مدیریت شهر همکاری و تعامل تنگاتنگی دارند هر چند اگر در کنار انتقاد راهکار لازم نسبت به حل مشکلات ارائه شود انتقاد علمی‌تر خواهد بود.

هوشیار در این رابطه تصریح کرد: برای ارایه راهکار باید فکر تولید شود و بدین منظور رسانه‌ها باید سراغ صاحبان فکر، نظر و اندیشه رفته و از توانمندی‌های آنان بهره‌مند شوند.

شهردار منطقه پنج در ادامه با اشاره به ضرورت همراه کردن شهروندان در تعامل با مدیریت شهر گفت: در زمان اجرای پروژه‌های بزرگ که برخی مشکلات برای رفاه و آسایش شهروندان ایجاد می‌شود رسانه‌ها می‌توانند با بیان مزایای دراز مدت طرح‌های عمرانی که مهم‌ترین آن تولید ثروت و رفاه برای عموم مردم و توسعه و آبادانی شهر است آنان را با مدیریت شهر همگام و همدل سازند.

هوشیار به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 میلادی اشاره کرد و در این رابطه از شهروندان و اساتید دانشگاه در حوزه‌های مختلف خواست با ارائه پیشنهادهایی که قابلیت اجرایی دارند مدیریت شهر را یاری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه مهم‌ترین ورودی تبریز در مسیر شرق این شهر واقع شده شهرداری منطقه پنج به ایده‌ها و پیشنهادهای برتر در زمینه تبریز 2018 جایزه خواهد داد.

وحید زینالی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تعامل سازنده‌ای بین مدیریت شهر و رسانه‌های استان برقرار است، گفت: انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان در سال 83 به عنوان اولین انجمن در کشور تاسیس شده و در حال حاضر 150 عضو دارد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر رسانه‌های استان از نظر کیفی و کمی رشد چشمگیری داشته‌اند به فعالیت‌های این انجمن اشاره کرد و راه‌اندازی موزه مطبوعات در آینده نزدیک را از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی بر شمرد که برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های چند ساله انجام یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.